Egyes terápiák megkezdése előtt vizsgálat szükséges annak érdekében, hogy megtaláljuk a gyermek számára leginkább megfelelő terápiát és csoportot, más foglalkozásaink vizsgálat nélkül is, de előzetes egyeztetés után vehetők igénybe!
- Logopédia
- Beszédindítás – Beszédindító foglalkozásunkon a gyermekek és szülők egy közös „játék” keretében sajátítják el azt a tudást, ami közelebb viszi a gyermeket a beszéd megindulásához, illetve annak helyes fejlődéséhez. Azoknak a gyermekeknek ajánljuk, akiknél 2-2,5 éves koruk között egyáltalán nem indult el a beszédfejlődés, vagy elindult ugyan, de nem a megfelelő módon fejlődik. A szülő aktív részese a terápiának, hiszen az otthoni gyakorlás elengedhetetlen a sikeres fejlődéshez.
(3 éves korra néhány szavas mondatokban kellene beszélnie a gyerekeknek. Az artikulációs hiba, azaz, ha nem minden hangot ejtenek tisztán, pl.: kakas=tatas, ebben a korban teljesen normális. Ha néhány ragozást eltévesztenek, az is életkori sajátosság. Ha nem használnak toldalékot, ha inkább mutogatnak a beszéd helyett, ha a szülőknek kell „fordítani”, hogy idegen megértse, akkor érdemes szakemberhez fordulni.)
- Pöszeterápia
Artikulációs hibák javítása zajlik ezen a terápián, azaz, ha a gyermek nem tud helyesen ejteni bizonyos hangok. Például: répa-jépa, süni-szüni, öt-ot stb. Alapvetően 5 éves kortól javasolunk, ha néhány hanghiba jellemző csak a beszédre. Súlyosabb esetben, ha sok hangra kiterjed a hibás ejtés, elkezdődhet korábban is. Ennek eldöntésére szolgál a terápia előtti vizsgálat. - Nyelvlökéses nyelés
Amennyiben nyeléskor a foghoz támaszkodik a nyelv, vagy beszéd közben kicsúszik a nyelv az alsó és felső fog között, akkor feltételezzük, hogy nyelvlökéses nyelés áll a háttérben. Ennek a terápiának nem csak esztétikai, hanem egészségügyi jelentősége is van, hiszen a rossz nyelés a rágást is negatívan befolyásolhatja. Fogszabályzást megelőzően, közben vagy közvetlen utána kiemelten fontos a helyes nyelés kialakítása.
- Beszédindítás – Beszédindító foglalkozásunkon a gyermekek és szülők egy közös „játék” keretében sajátítják el azt a tudást, ami közelebb viszi a gyermeket a beszéd megindulásához, illetve annak helyes fejlődéséhez. Azoknak a gyermekeknek ajánljuk, akiknél 2-2,5 éves koruk között egyáltalán nem indult el a beszédfejlődés, vagy elindult ugyan, de nem a megfelelő módon fejlődik. A szülő aktív részese a terápiának, hiszen az otthoni gyakorlás elengedhetetlen a sikeres fejlődéshez.
- Mozgásterápia
- TSMT torna (Előzetes vizsgálat szükséges!)
A közös munka egy neuro-szenzomotoros szemléletű komplex vizsgálatra épül („LONGIKID”), amely során az idegrendszer egyes területeinek összehangolt működését, a szenzoros és motoros rendszerek, valamint a reflexek működését vizsgáljuk. Ezt a vizsgálatot kiegészíti az izomtónus- és tartásvizsgálat, valamint a nyelvi, a kognitív és a szociális funkciók vizsgálata. A vizsgálati eredmény függvényében a gyermek egyéni vagy csoportos TSMT tornában részesül. Egyéni torna esetén célunk a csoportérettség szintjének elérése, míg a csoportos torna esetében a zavaró tünetek csökkentése, a megfelelő iskolai/óvodai beválás elérése az elsődleges célunk.
Kiknek ajánlott a TSMT?
– megkésett beszédfejlődésű gyermekeknek, valamint súlyos beszédhiba esetén,
– tanulási nehézség vagy zavar esetén,
– hiperaktivitás, figyelemzavar esetén,
– feladat és szabálytudat kialakulatlansága esetén,
– mozgáskoordináció eltérései, egyensúlyi problémák esetén,
– finommotorika és nagymozgások elmaradási esetén.
A csoportos TSMT torna 5-6 fős csoportokban történik hetente kétszer hatvan percben. Egymásra épülő, fokozatosan nehezedő speciális gyakorlatokat tartalmaz, melyeket öt különböző akadálypályán teljesítenek - Alapozó Terápia (Előzetes vizsgálat szükséges!)
5-16 éves kor között nyújt segítséget a mozgás- vagy beszédfejlődésben elmaradt, vagy olvasási nehézséggel, esetleg hiperaktivitással, figyelemzavarral küzdő gyermekek számára. A terápia megkezdése előtt, egy részletes vizsgálat szükséges, amely 14 területen vizsgálja a gyermek aktuális idegrendszeri- és mozgásállapotát, szükség esetén szakembereink további kiegészítő vizsgálatra tesznek javaslatot (szemészet, hallásvizsgálat, neurológia stb.) A Terápia heti két alkalommal kisebb létszámú (4-6 fős) csoportban zajlanak. - Homloklebeny Terápia
9 éves kor fölött ajánljuk figyelemzavarral küzdő gyerekeknek, akár középiskolásoknak is! Ha a gyermek nehezen alkalmazkodik, ha a teljesítménye elmarad a képességeihez képest, ha a megszerzett tudást nehezen szervezi, alkalmazza, segítséget jelenthet ez a terápia. A feladatokat heti egyszer terápiás körülmények között végzik a gyerekek, de az otthoni napi 10-15 perces gyakorlás elengedhetetlen az eredményes munkához.
- TSMT torna (Előzetes vizsgálat szükséges!)
- Iskolába készülünk! (Előzetes vizsgálatot nem igényel!)
Szorgalmi időszakban (szeptembertől júniusig) heti egyszer 90 percben várjuk azokat a gyerekeket, akik 2022 szeptemberében kezdik az első osztályos tanulmányaikat. A foglalkozások 2X45 percben zajlanak. Az egyik óra mozgásfejlesztés, a másik pedig a tanuláshoz szükséges egyéb képességek fejlesztése.
5. Érzelmi intelligencia- és személyiségfejlesztés
Az érzelmi intelligencia- és személyiségfejlesztés egyéni és csoportos módszere egyaránt igazodik a személyiséghez és az adott nehézséghez. A fejlesztési folyamat integratív módszerek alkalmazásával történik. Foglalkozásaink felnőttek és gyermekek számára egyaránt elérhetőek. Az érzelmi intelligencia és személyiségfejlesztő foglalkozások segítenek érzelmeink megértésében, kezelésében, nehézségeink oki hátterének feltérképezésében. Ajánljuk azoknak a gyermekeknek és felnőtteknek, akik úgy érzik, keresik a helyüket a világban, akik motiválatlanságot, szorongást élnek át a mindennapokban, akik az érzéseiket nem tudják megfelelően kezelni és emiatt nehézségekbe ütköznek. A foglalkozások erősítik az én-képet, mélyítik az önismeretet, feltárják az oki hátteret, képességeket fejlesztenek, melyek segítenek a kiegyensúlyozottabb életvezetés felé.
A közös munkát egy diagnosztikus jellegű állapotfelmérés, ismerkedés előzi meg. Ez gyermekek esetében minimum 2 alkalom, felnőtteknél minimum egy, de az adott helyzettől függően változhat. A megismerés időszakában az alkalmak 90 percesek. Ezek után következnek a konzultációk, melyek 60 percesek. A konzultációk gyakorisága egyénre szabott.