Kállai Júlia vagyok, gyógypedagógus, TSMT terapeuta, a Fejlesztőház vezetője . 2013 óta foglalkozom eltérő fejlődésű gyermekekkel. Pályakezdőként eltérő tantervű iskolában tanítottam tanulásban akadályozott és értelmileg akadályozott gyermekeket, majd többségi intézményben fejlesztettem SNI és BTMN tanulókat. Jelenleg a helyi pedagógiai szakszolgálatnál dolgozom gyógypedagógusként, ahol szakértői bizottsági vizsgálatokat végzem, valamint óvodás gyermekek képesség- és mozgásfejlesztését biztosítom.
A gyermekek fejlesztése nem csak egy munka számomra, hanem egy hivatás. Gyógypedagógusként gyakran látom, hogy az alapvetően jó értelmi képességekkel rendelkező gyermekek egy része az olvasás-írás-számolás elsajátításában nehézségekbe ütközik. Néhányuknál a síkbeli és térbeli tájékozódás elmaradása nehezíti meg az ismeretelsajátítást, másoknál a rövidtávú emlékezet gyengesége okoz nehézségeket, de olyan is akad, aki nehezen koncentrálja a figyelmét, vagy folyamatosan izeg-mozog a padban. Bizonyos gyerkőcök az összetett utasítások megértésével, a lényeges információk kiszűrésével küzdenek. Gyógypedagógusként nem korrepetálunk, nem gyakoroltatunk, hanem képessé tesszük a gyermeket arra, hogy elsajátítsa a szükséges ismeretanyagot. A szenzomotoros szemléletű terápia egy olyan lehetőség, amely jó alapot biztosít az értelmi képességek fejlesztéséhez. Erre az alapra biztos, stabil falak húzhatóak. A játékos torna során nagy hangsúlyt fektetek az egyensúlyérzék, az izomerő, az állóképesség, a mozgáskoordináció, a figyelem, a koncentráció, a finommotorika, a tájékozódási készség, az emlékezet, a testséma,valamint a szeriális készség és a ritmusérzék fejlesztésére. Szívesen dolgozom lassabban haladó és mozgékonyabb gyermekekkel is, azonban a csoportok kialakításnál nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek eltérő igényeire, hogy mindenki a neki leginkább megfelelő fejlesztésben részesülhessen.
TSMT terapeutaként csoportos mozgásfejlesztéseket tartok óvodás gyermekeknek.
D. Farkas Anna óvoda-, gyógy- és fejlesztőpedagógiai alapvégzettségű mesterpedagógus vagyok. Sokrétű érdeklődésemet közoktatás-vezetői, köznevelési szakértői, coach, kineziológiai és logopédiai ismeretekkel bővítettem. Gyakorlati tapasztalataimhoz sok élményt adtak a kisgyermektől középiskolás korig terjedő fejlesztések, a Pedagógiai Szakszolgálatban végzett vizsgálatok és tanácsadások.
Pszichológiai vonatkozású tanulmányokat Budapesten végeztem – célom azok megsegítése, akik gyermekük mentális egészségében, vagy szülői szerepükben éreznek elakadást és igényelnek egyéni, vagy csoportos formában nyújtható támogatást szorongás, nevelés, kapcsolati problémák kezelése, motivációs- és önismereti nehézség terén. Kiemelt szívügyem a tehetségek felkutatása, azoknak a képességeknek a feltárása, amelyek megkönnyítik a pályaválasztást, a középiskolai korosztály egyéni útkeresését.
Szeretettel invitálom azokat a nagyszülőket is, akik a családi kapcsolatok fontos láncszemei lehetnek, és jelenleg a „pályán”, avagy a „kispadon” érzik magukat.
Holisztikus szemléletmódomban fontos helyet foglal el a problémák előzményeinek alapos feltárása (pedagógiai mérések, tesztek, transzgenerációs- és környezeti hatások stb.) és azok integratív módszerekkel történő korrigálása.
Korosztálytól függetlenül szeretettel bátorítom és várom az érdeklődőket!
Gémesné Farkas Anikó vagyok gyógypedagógus, 2002 óta a pedagógus pályán.
A foglalkozásokon azoknak az alsó tagozatos diákoknak szeretnék segítséget nyújtani kiscsoportos formában, akiknek egy-egy tantárgy követelményeinek elsajátítása nehezebben megy, ezáltal a felkészültségbeli hiányokat pótolhatjuk, a kudarcélményt csökkenthetjük, a tantárgyi tartalmakat elmélyíthetjük. Kellemes, jó légkörben, sikerélmény biztosításával a “tanulás” is gyorsabban megy.